НГУ

Форумы НГУ
Текущее время: Пн июл 13, 2020 11:03 am

Часовой пояс: UTC + 7 часов




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 16 ]  На страницу 1, 2  След.
Автор Сообщение
СообщениеДобавлено: Пт мар 20, 2020 9:21 am 
Не в сети
Весьма плодовитый автор

Зарегистрирован: Чт авг 27, 2009 11:17 am
Сообщения: 1382
Откуда: Дербенева Анна Ярославна
Доцент Тюрина Наталья Силантьевна ( ntyurina@mail.ru)
Уважаемые магистранты!
В связи со сложившейся ситуацией, прошу обратить особое внимание на вашу персональную ответственность на выполнение всех заданий в срок (Deadline). В случае не сдачи задания в срок, работа не принимается, и вы теряете баллы по Балло-Рейтинговой системе, что приведет к более низкой итоговой оценке за учебный год. Вы начинаете работать над вашей статьей, на основе исследовательской работы, которую вы ведете на 1 курсе магистратуры. (см. задания ниже).
Задания будут даваться по неделям для групп по расписанию, по которому вы учились.
Домашнее задание для студентов магистрантов первого курса на 20.03.,23.03., и 27.03.
20 марта (пятница)
1.Make out and write your role of a conversation between a “techie” and a computer user.
Use new expressions from the Quizes № 1 и № 2. (at least 10 ) Send your parts to me.
(Deadline 20 March)
2 . Analyze the information at page 70-71 from Mastering English and write a short sketch “My Future Career”.( You sketch will include 3 paragraphs - 2 items from Background info; 2 items from People
‘s skills ; and 2 items from Other personal qualities.) Illustrate and prove all of them.
(Deadline 20 March)
3. Working at your Research Paper ( it has to be based not at your Bachelor’s Diploma, but on the research you are doing now) :Write the Introduction and the Title of it .
The introduction will have to be written according to the following plan:
Stage 1: Sentences about the field of research to claim about its importance.
Stage 2: More specific statements about the aspects of the problem already studied by other researches.
Stage 3: Statements that show the need for more investigation, creating a research gap for your study to fill in( the urgency and the need of your problem).
Stage 4:Statements giving the objectives( aims) of your research and outlining its main preliminary findings.
Stage 5 : Sentences that give a positive value for carrying out your research in the future and your plans
(Deadline 27 March)

23 марта (понедельник)
1 Steve Jobs – Short retelling the text in writing P.71 from the book “Mastering English” .
(Deadline 23 March)
2. Working at your Research Paper ( it has to be based not on your Bachelor’s Diploma, but on the research you are doing now) :Write the Introduction and the Title of it .
The introduction will have to be written according to the following plan:
Stage 1: Sentences about the field of research to claim about its importance.
Stage 2: More specific statements about the aspects of the problem already studied by other researches.
Stage 3: Statements that show the need for more investigation, creating a research gap for your study to fill in( the urgency and the need of your problem).
Stage 4:Statements giving the objectives( aims) of your research and outlining its main preliminary findings.
Stage 5 : Sentences that give a positive value for carrying out your research in the future and your plans
(Deadline 23 March)
3. Write a Problem Essay: “What can be done to live in a society without violence?”
Revise the info at pp.51-54 ( Mastering English): the plan to this type of essay; use the thesis in the introduction; use transitions in the body ( at least 4 paragraphs); use 12-15 phrases from Quiz № 1 and №2;
(Deadline 30 March)

27 марта (пятница)
1 Steve Jobs – Short retelling the text in writing P.71 from the book “Mastering English” .
(Deadline 27 March)
2. Working at your Research Paper ( it has to be based not on your Bachelor’s Diploma, but on the research you are doing now) :Write the Introduction and the Title of it .
The introduction will have to be written according to the following plan:
Stage 1: Sentences about the field of research to claim about its importance.
Stage 2: More specific statements about the aspects of the problem already studied by other researches.
Stage 3: Statements that show the need for more investigation, creating a research gap for your study to fill in( the urgency and the need of your problem).
Stage 4:Statements giving the objectives( aims) of your research and outlining its main preliminary findings.
Stage 5 : Sentences that give a positive value for carrying out your research in the future and your plans
( Deadline 27 March)
3 Write a Problem Essay: “What can be done to live in a society without violence?”
Revise the info at pp.51-54 ( Mastering English): the plan to this type of essay; use the thesis in the introduction; use transitions in the body ( at least 4 paragraphs with your suggestions and proofs ); use 12-15 phrases from Quiz № 1 and №2;
(Deadline 3 April)


Вернуться к началу
 Профиль  
 
СообщениеДобавлено: Пт мар 20, 2020 12:17 pm 
Не в сети
Весьма плодовитый автор

Зарегистрирован: Чт авг 27, 2009 11:17 am
Сообщения: 1382
Откуда: Дербенева Анна Ярославна
Ст. преподаватель Анисимова Наталья Константиновна (e-mail anisimov@academ.org)
Уважаемые магистранты!
В связи со сложившейся ситуацией, прошу обратить особое внимание на вашу персональную ответственность на выполнение всех заданий в срок (Deadline). В случае не сдачи задания в срок, работа не принимается, и вы теряете баллы по балло-рейтинговой системе, что приведет к более низкой итоговой оценке за учебный год. Вы начинаете работать над вашей статьей, на основе исследовательской работы, которую вы ведете на 1 курсе магистратуры. (см. задания ниже).
Задания будут даваться по неделям для групп по расписанию, по которому вы учились.

Домашнее задание для студентов магистрантов первого курса.
20 марта (пятница), группы 19366, 19369, 19368, 19370
1. Make out and write a conversation between a “techie” and a computer user.
Use new expressions from the Quizes № 1 и № 2. (at least 10 ) Send it to me.
(Deadline 25 March)
2. Write a Problem Essay:
“What is technology rage? What can be done to live in a society without violence?”
Revise the info at pp.51-54 ( Mastering English): the plan to this type of essay; use the thesis in the introduction; use transitions in the body ( at least 4 paragraphs); use 12-15 phrases from Quiz № 1 and №2; (Deadline 25 March)
3. Analyze the information at page 70-71 from Mastering English and write a short sketch “My Future Career”.( You sketch will include 3 paragraphs - 2 items from Background info; 2 items from People ‘s skills ; and 2 items from Other personal qualities.) Illustrate and prove all of them. (Deadline 30 March)
4. Working at your Research Paper ( it has to be based not at your Bachelor’s Diploma, but on the research you are doing now) :Write the Introduction and the Title of it .
The introduction will have to be written according to the following plan:
Stage 1: Sentences about the field of research to claim about its importance.
Stage 2: More specific statements about the aspects of the problem already studied by other researches.
Stage 3: Statements that show the need for more investigation, creating a research gap for your study to fill in( the urgency and the need of your problem).
Stage 4:Statements giving the objectives( aims) of your research and outlining its main preliminary findings.
Stage 5 : Sentences that give a positive value for carrying out your research in the future and your plans. (Deadline 30 March)

23 марта (понедельник), группы 19365, 19374, 19367, 19363
1. Make out and write a conversation between a “techie” and a computer user.
Use new expressions from the Quizes № 1 и № 2. (at least 10 ) Send it to me.
(Deadline 25 March)
2. Write a Problem Essay:
“What is technology rage? What can be done to live in a society without violence?”
Revise the info at pp.51-54 ( Mastering English): the plan to this type of essay; use the thesis in the introduction; use transitions in the body ( at least 4 paragraphs); use 12-15 phrases from Quiz № 1 and №2; (Deadline 25 March)
3. . Analyze the information at page 70-71 from Mastering English and write a short sketch “My Future Career”.( You sketch will include 3 paragraphs - 2 items from Background info; 2 items from People ‘s skills ; and 2 items from Other personal qualities.) Illustrate and prove all of them. (Deadline 30 March)
4. Working at your Research Paper ( it has to be based not at your Bachelor’s Diploma, but on the research you are doing now) :Write the Introduction and the Title of it .
The introduction will have to be written according to the following plan:
Stage 1: Sentences about the field of research to claim about its importance.
Stage 2: More specific statements about the aspects of the problem already studied by other researches.
Stage 3: Statements that show the need for more investigation, creating a research gap for your study to fill in( the urgency and the need of your problem).
Stage 4:Statements giving the objectives( aims) of your research and outlining its main preliminary findings.
Stage 5 : Sentences that give a positive value for carrying out your research in the future and your plans
(Deadline 30 March)


Вернуться к началу
 Профиль  
 
СообщениеДобавлено: Чт мар 26, 2020 8:50 am 
Не в сети
Весьма плодовитый автор

Зарегистрирован: Чт авг 27, 2009 11:17 am
Сообщения: 1382
Откуда: Дербенева Анна Ярославна
Доцент Тюрина Наталья Силантьевна ( ntyurina@mail.ru)

Уважаемые магистранты!

Большое спасибо за активную работу на этой недели ( с 20.03 по 26.03). Спасибо за конструктивный совет - пользоваться черной гелевой ручкой при исправлении ошибок и рецензировании ваших работ. Настоятельно рекомендую, как всегда, сделать работу над ошибками, но мне присылать эти работы не надо. При возобновлении наших с вами регулярных занятии в аудитории все работы над ошибками будут учтены. К сожалению, не все магистранты поняли важность и свою ответственность в сложившейся ситуации. Магистранты Зубакин Александр и Муравлев Святослав не прислали ни одной работы, Фисенко Валерия прислала работы в 0:25 минут 21 марта ( deadline is over)и работы не засчитываются. Некоторые магистранты прислали Введение в Научную статью не по плану, который вам высылался ( 0 баллов)
Настоятельная просьба высылать работы, подписанные прямо на листках, а не только в адресе и писать в Word
И так, оценки за неделю: занятие 20.03. (первая оценка - диалог, вторая - Sketch):
Дутов 5, - ;Журавлева 5,5; Залялов 4,5;Колосовский 5,5; Лачинов 5,5; Назаров 5, - ;Пономарев Сергей _ ,4;Вагапов 5,4; Верховод 3,5; Кононова 5,4; Спирева 5,4;Суродин 4,4; Лагунов 5, - ;Поздняков 5, 3; Синицын 4,5; Беспалова 5, 5; Попов 5,5; Силютина Вика 5,3; Кошман 5,4; Свинцова 5,4; Фисенко -,-; Муравлев -, -,
занятие 23.03: ( первая оценка за пересказ, вторая за Введение)
Ветошкина 5,4; Глинский 3,3; Зезюлин 4,4; Рыбальченко 3,5;Сагалакова 5,5; Толкачев 4,4; Тадевосян 4,4; Бикчурина 3,4; Булыженков 5,3;Двинянин 5,5;Коновалов 4,5;Пономарев Андрей 4,4;Шишкин 3,4;Зубакин -, -; Богданов - , 0;
Домашнее задание для студентов магистрантов первого курса на 27.03; 30.03 и 03.04
27 марта (пятница)
1 Steve Jobs – Short retelling the text in writing P.71 from the book “Mastering English” .
(Deadline 27 March)
2. Working at your Research Paper ( it has to be based not at your Bachelor’s Diploma, but on the research you are doing now) :Write the Introduction and the Title of it .
The introduction will have to be written according to the following plan:
Stage 1: Sentences about the field of research to claim about its importance.
Stage 2: More specific statements about the aspects of the problem already studied by other researches.
Stage 3: Statements that show the need for more investigation, creating a research gap for your study to fill in( the urgency and the need of your problem).
Stage 4:Statements giving the objectives( aims) of your research and outlining its main preliminary findings.
Stage 5 : Sentences that give a positive value for carrying out your research in the future and your plans
( Deadline 27 March)
3. Write a Problem Essay: “What can be done to live in a society without violence?”
Revise the info at pp.51-54 ( Mastering English): the plan to this type of essay; use the thesis in the introduction; use transitions in the body ( at least 4 paragraphs); use 12-15 phrases from Quiz № 1 and №2; (Deadline 3 April)
30 марта ( понедельник)
1. Write a Problem Essay: “What can be done to live in a society without violence?”
Revise the info at pp.51-54 ( Mastering English): the plan to this type of essay; use the thesis in the introduction; use transitions in the body ( at least 4 paragraphs); use 12-15 phrases from Quiz № 1 and №2;
(Deadline 30 March)
2. Watch the video and listen attentively to Dr. Harry Cliff's lecture: “Have we reached the end of physics” http://dropmefiles.com/gyTsY (скачать до 2 апреля, а то сотрут!!)
Write a summary of this lecture using at least 12 key words and the questions to the lecture. The questions may be a kind of a plan to your summary.
Key words and the questions to the text:
at the grandest scales, to turn the subject on its head, to utterly transform our understanding of the universe, to evolve, to be at stake, to increase our understanding of nature, to face questions, to forbid, the most pressing problem, at the heart of this problem, dangerous numbers, violent collisions, Higgs field has two natural settings, a very peculiarly fine-tuned number, come up with a number of possible explanations, it comes from the other end of the scale, a stunning discovery, a mysterious repulsive force, to get very suspicious, the worst prediction, a theoretical curiosity, a unified theory of physics, string theory, corresponding to, the universe gets torn apart, If we follow this line of thinking (reasoning), to lie beyond our reach.
00:26 How is the picture of our world connected with General relativity?
00:40 What is 1915 famous for in physics?
01:02 How have quantum mechanics and relativity theory changed our understanding of the Universe?
01:02 How can new research help us determine the limits of our understanding of nature?
02:22 What did physicists at CERN announce on July 4, 2012?
03:12 What does the Higgs boson prove?
04:52 What two dangerous numbers are discussed in this lecture?
08:05 What theory could explain the values of these two dangerous numbers?
08:27 What is the main problem of this theory?
08:27 How can multiverse theory explain the origin of these dangerous numbers?
10:00 What did the LHC reveal during its first run despite the researchers’ high hopes for new theories of physics?
( Deadline 06 April)
3 апреля (пятница)
1.Write a Problem Essay: “What can be done to live in a society without violence?”
Revise the info at pp.51-54 ( Mastering English): the plan to this type of essay; use the thesis in the introduction; use transitions in the body ( at least 4 paragraphs); use 12-15 phrases from Quiz № 1 and №2; (Deadline 3 April)
2. Watch the video and listen attentively to Dr. Harry Cliff's lecture: “Have we reached the end of physics” http://dropmefiles.com/gyTsY
Write a summary of this lecture using at least 12 key words and the questions to the lecture. The questions may be a kind of a plan to your summary.
Key words and the questions to the text:
at the grandest scales, to turn the subject on its head, to utterly transform our understanding of the universe, to evolve, to be at stake, to increase our understanding of nature, to face questions, to forbid, the most pressing problem, at the heart of this problem, dangerous numbers, violent collisions, Higgs field has two natural settings, a very peculiarly fine-tuned number, come up with a number of possible explanations, it comes from the other end of the scale, a stunning discovery, a mysterious repulsive force, to get very suspicious, the worst prediction, a theoretical curiosity, a unified theory of physics, string theory, corresponding to, the universe gets torn apart, If we follow this line of thinking (reasoning), to lie beyond our reach.
00:26 How is the picture of our world connected with General relativity?
00:40 What is 1915 famous for in physics?
01:02 How have quantum mechanics and relativity theory changed our understanding of the Universe?
01:02 How can new research help us determine the limits of our understanding of nature?
02:22 What did physicists at CERN announce on July 4, 2012?
03:12 What does the Higgs boson prove?
04:52 What two dangerous numbers are discussed in this lecture?
08:05 What theory could explain the values of these two dangerous numbers?
08:27 What is the main problem of this theory?
08:27 How can multiverse theory explain the origin of these dangerous numbers?
10:00 What did the LHC reveal during its first run despite the researchers’ high hopes for new theories of physics?
( Deadline 10, April)


Вернуться к началу
 Профиль  
 
СообщениеДобавлено: Пт мар 27, 2020 8:35 am 
Не в сети
Весьма плодовитый автор

Зарегистрирован: Чт авг 27, 2009 11:17 am
Сообщения: 1382
Откуда: Дербенева Анна Ярославна
Ст. преподаватель Анисимова Наталья Константиновна (e-mail anisimov@academ.org) тел. (953) 767 25 09

Уважаемые магистранты!

Большое спасибо за присланные работы. Надеюсь, вы понимаете всю серьезность сложившейся ситуации. Прошу высылать все работы вовремя. Кто еще не прислал Introduction - deadline – 30 марта. Посылаю вам следующее домашнее задание.

Watch the video and listen attentively to Dr. Harry Cliff's lecture: “Have we reached the end of physics” http://dropmefiles.com/gyTsY (скачать до 2 апреля, а то сотрут!!)
Write a summary of this lecture using at least 12 key words and the questions to the lecture. The questions may be a kind of a plan to your summary.
Key words and the questions to the text:
at the grandest scales, to turn the subject on its head, to utterly transform our understanding of the universe, to evolve, to be at stake, to increase our understanding of nature, to face questions, to forbid, the most pressing problem, at the heart of this problem, dangerous numbers, violent collisions, Higgs field has two natural settings, a very peculiarly fine-tuned number, come up with a number of possible explanations, it comes from the other end of the scale, a stunning discovery, a mysterious repulsive force, to get very suspicious, the worst prediction, a theoretical curiosity, a unified theory of physics, string theory, corresponding to, the universe gets torn apart, If we follow this line of thinking (reasoning), to lie beyond our reach.
00:26 How is the picture of our world connected with General relativity?
00:40 What is 1915 famous for in physics?
01:02 How have quantum mechanics and relativity theory changed our understanding of the Universe?
01:02 How can new research help us determine the limits of our understanding of nature?
02:22 What did physicists at CERN announce on July 4, 2012?
03:12 What does the Higgs boson prove?
04:52 What two dangerous numbers are discussed in this lecture?
08:05 What theory could explain the values of these two dangerous numbers?
08:27 What is the main problem of this theory?
08:27 How can multiverse theory explain the origin of these dangerous numbers?
10:00 What did the LHC reveal during its first run despite the researchers’ high hopes for new theories of physics? ( Deadline 10, April)


Вернуться к началу
 Профиль  
 
СообщениеДобавлено: Пн апр 06, 2020 2:49 pm 
Не в сети
Весьма плодовитый автор

Зарегистрирован: Чт авг 27, 2009 11:17 am
Сообщения: 1382
Откуда: Дербенева Анна Ярославна
Ст. преподаватель Анисимова Наталья Константиновна (e-mail anisimov@academ.org)

Уважаемые магистранты!
Спасибо за присланные работы. Посылаю вам следующее домашнее задание.

Домашнее задание для студентов магистрантов первого курса
на 10.04 - 17.04
Во-первых, повторяю прошлое задание для тех, кто еще не сделал:
1 Watch the video and listen attentively to Dr. Harry Cliff's lecture: “Have we reached the end of physics” http://dropmefiles.com/gyTsY
Write a summary of this lecture using at least 12 key words and the questions to the lecture. The questions may be a kind of a plan to your summary.
Key words and the questions to the text:
at the grandest scales, to turn the subject on its head, to utterly transform our understanding of the universe, to evolve, to be at stake, to increase our understanding of nature, to face questions, to forbid, the most pressing problem, at the heart of this problem, dangerous numbers, violent collisions, Higgs field has two natural settings, a very peculiarly fine-tuned number, come up with a number of possible explanations, it comes from the other end of the scale, a stunning discovery, a mysterious repulsive force, to get very suspicious, the worst prediction, a theoretical curiosity, a unified theory of physics, string theory, corresponding to, the universe gets torn apart, If we follow this line of thinking (reasoning), to lie beyond our reach.
00:26 How is the picture of our world connected with General relativity?
00:40 What is 1915 famous for in physics?
01:02 How have quantum mechanics and relativity theory changed our understanding of the Universe?
01:02 How can new research help us determine the limits of our understanding of nature?
02:22 What did physicists at CERN announce on July 4, 2012?
03:12 What does the Higgs boson prove?
04:52 What two dangerous numbers are discussed in this lecture?
08:05 What theory could explain the values of these two dangerous numbers?
08:27 What is the main problem of this theory?
08:27 How can multiverse theory explain the origin of these dangerous numbers?
10:00 What did the LHC reveal during its first run despite the researchers’ high hopes for new theories of physics?
Deadline 10 April

Новое задание:
2 As the first item of your state exam will be to write the summary of the text in general science (3000 signs), you have to get ready for this.
a) Read, analyze and memorize the information : the steps of writing a summary. (from the textbook “Mastering English) pp.75-81;
b)Read the text “Reducing Air Pollution in Urban Areas:” p.82. Study four summaries that are given after it, choose the most appropriate one, explain the reasons for your choice in writing.
c) Do Task 4 p.84. Read the text «As Earth Warms, the Hottest Issue Is Energy” carefully and write a summary according to all rules that you will learn.
Your summary has to include at least 300 words
( deadline 17 April)
So, I expect two written works from you.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
СообщениеДобавлено: Пн апр 06, 2020 2:52 pm 
Не в сети
Весьма плодовитый автор

Зарегистрирован: Чт авг 27, 2009 11:17 am
Сообщения: 1382
Откуда: Дербенева Анна Ярославна
Доцент Тюрина Наталья Силантьевна ( ntyurina@mail.ru)
Уважаемые магистранты!
Большое спасибо за активную работу на этих трех занятиях ( 27.03, 30.03, 03.04.). Я посылаю вам исправленные и прорецензированные работы. Настоятельно рекомендую продолжать делать работу над ошибками в нашей общей надежде получить дополнительные 0,5 балла при нашей встречи, но мне присылать эти работы не надо. При возобновлении наших с вами регулярных занятии в аудитории все работы над ошибками будут учтены. К сожалению, некоторые магистранты, видимо не хотят быть допущенными к итоговому гос. экзамену, либо получать ниже оценку, чем могли бы.. Магистрант Муравлев Святослав не прислал ни одной работы с 20.03 ( а было уже 5 работ) ; Верховод и Глинский прислали работы, когда срок закрылся и они не будут учтены; ( deadline is over).Лагунов и Дутов не прислали последние сочинение – анализ; Назаров не прислал введение в статью, которая будет представлена на экзамене.
Еще раз настоятельная просьба высылать работы, подписанные прямо на листках, а не только в адресе и писать в Word
Итак, оценки за неделю: занятие 27.03. (первая оценка - пересказ статьи о Стиве Джобсе, вторая - Введение):
Дутов 4,4, ;Журавлева 5,5+; Залялов 5,5; Колосовский 5,5; Лачынов 4,4; Назаров 0, 0; Пономарев Сергей 5 ,3;Вагапов 0,4; Верховод 3,4; Кононова 3,4; Спирева 5,4;Суродин 4,5; Лагунов 0, 4 ;Поздняков 4, 4; Синицын 4,5; Беспалова 5, 4; Попов 4,3; Силютина Вика 4,3; Кошман 5,5; Свинцова 4,5; Фисенко 2,4; Муравлев 0, 0,
Занятие 30.03: ( Эссэ – анализ, оценка и общие баллы)
Ветошкина 5+/4 -9; Глинский 0,0; Зезюлин 5+/5- 11; Рыбальченко 5+/4-10;Сагалакова 4/4,-8; Толкачев 5+/4-10; Тадевосян 5+/4- 10; Бикчурина 4/4-8; Булыженков 5/4-9;Двинянин 5/5-10;Коновалов 5+/4-10;Пономарев Андрей 5+/4-10; Шишкин ¾-7;Зубакин 3/2 -5; Богданов 5/4_9
Занятие 03.04( Эссэ – анализ, оценка и общие баллы)
Дутов 0 ;Журавлева 4/5 + 2 ;=10 Залялов 4/5 - 9; Колосовский 5/5- 10; Лачынов 4/3 +3=10; Назаров 3/5- 8 ;Пономарев Сергей 4/3-7;Вагапов 5+/4-10; Верховод 0; Кононова 5/4-9; Спирева 4/5+ -11;Суродин 5/3-8; Лагунов 0 ;Поздняков 5+/4-11; Синицын 4/5-9; Беспалова 4/5+ -10; Попов 5/4+2 -11; Силютина Вика ¼ -5; Кошман 5+/5-11; Свинцова 3/5-8; Фисенко ¾-7; Муравлев 0,
Домашнее задание для студентов магистрантов первого курса на 06.04; 10.04;13.04;17.04
06.04 (понедельник) , 10.04 (пятница)
1 Watch the video and listen attentively to Dr. Harry Cliff's lecture: “Have we reached the end of physics” http://dropmefiles.com/gyTsY
Write a summary of this lecture using at least 12 key words and the questions to the lecture. The questions may be a kind of a plan to your summary.
Key words and the questions to the text:
at the grandest scales, to turn the subject on its head, to utterly transform our understanding of the universe, to evolve, to be at stake, to increase our understanding of nature, to face questions, to forbid, the most pressing problem, at the heart of this problem, dangerous numbers, violent collisions, Higgs field has two natural settings, a very peculiarly fine-tuned number, come up with a number of possible explanations, it comes from the other end of the scale, a stunning discovery, a mysterious repulsive force, to get very suspicious, the worst prediction, a theoretical curiosity, a unified theory of physics, string theory, corresponding to, the universe gets torn apart, If we follow this line of thinking (reasoning), to lie beyond our reach.
00:26 How is the picture of our world connected with General relativity?
00:40 What is 1915 famous for in physics?
01:02 How have quantum mechanics and relativity theory changed our understanding of the Universe?
01:02 How can new research help us determine the limits of our understanding of nature?
02:22 What did physicists at CERN announce on July 4, 2012?
03:12 What does the Higgs boson prove?
04:52 What two dangerous numbers are discussed in this lecture?
08:05 What theory could explain the values of these two dangerous numbers?
08:27 What is the main problem of this theory?
08:27 How can multiverse theory explain the origin of these dangerous numbers?
10:00 What did the LHC reveal during its first run despite the researchers’ high hopes for new theories of physics?
( Deadline 06 April for Monday group); (Deadline 10 April for Friday group)
2 As the first item of your state exam will be to write the summary of the text in general science (3000 signs), you have to get ready for this.
a) Read, analyze and memorize the information : the steps of writing a summary. (from the textbook “Mastering English) pp.75-81;
b)Read the text “Reducing Air Pollution in Urban Areas:” p.82. Study four summaries that are given after it, choose the most appropriate one, explain the reasons for your choice in writing.
c)Do Task 4 p.84. Read the task carefully and write a summary according to all rules that you will learn.
Your summary has to include at least 300 words
( deadline 13 April for Monday group; 17 April for Friday group)
So, I expect two written works from you.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
СообщениеДобавлено: Вт апр 14, 2020 9:51 am 
Не в сети
Весьма плодовитый автор

Зарегистрирован: Чт авг 27, 2009 11:17 am
Сообщения: 1382
Откуда: Дербенева Анна Ярославна
Доцент Тюрина Наталья Силантьевна ( ntyurina@mail.ru)
Уважаемые магистранты!
Спасибо за активную работу на занятиях ( 06.04, 10.04). Я выслала вам исправленные и прорецензированные работы. Настоятельно рекомендую продолжать делать работу над ошибками, чтобы получить дополнительные 0,5 балла при нашей встречи, но мне присылать эти работы не надо. К сожалению, магистрант Рыбальченко не работал на этой неделе, Муравлев Святослав вообще пропал с 20.03; Лачынов прислал работу, когда срок закрылся и она не будет учтена; ( deadline is over). Зyбакин не понял задание и прислал реферат лекции не по требованиям.
Еще раз настоятельная просьба высылать работы, подписанные прямо на листках, а не только в адресе и писать в Word.
И так, оценки и баллы за неделю: занятие 06.04. (видеолекция)
Ветошкина 5/3 -8; Глинский 5/4 -9; Зезюлин 4/5- 9; Рыбальченко 0; Сагалакова 5/5,-10; Толкачев 5/5-10; Тадевосян 5/4- 9; Бикчурина 4/4-8; Булыженков 5/4-9;Двинянин 5/5-10;Коновалов 5/5-10; Курбатова 5/3 -8;Пономарев Андрей 3/4-7; Шишкин 4/4-8;Зубакин 0; Богданов 5/3 - 8
Занятие 10.04 (Видеолекция)
Дутов 5/4 9 ;Журавлева 4/5 9 ; Залялов 4/5 - 9;Колосовский 4/5- 9; Лачинов 0; Назаров 5+/4 - 10 ;Пономарев Сергей 5/4-9;Вагапов 4/4-8; Верховод 5/5 - 10; Кононова 3/3-6; Спирева 4/5+ 2-11;Суродин 4/1-5; Лагунов 3/3 - 6 ;Поздняков 5+/4-10; Синицын 5/3-8; Беспалова 4/4 -8; Попов 5+/4 -10; Силютина Вика 4/4 -8; Кошман 5/4-9; Свинцова 4/4-8; Фисенко 4/5+2 - 11; Муравлев 0,
Домашнее задание для студентов магистрантов первого курса на 13.04;17.04
As the first item of your state exam will be to write the summary of the text in general science (3000 signs), you have to get ready for this.
a) Read, analyze and memorize the information: the steps of writing a summary. (from the textbook “Mastering English) pp.75-81;
b)Read the text “Reducing Air Pollution in Urban Areas:” p.82. Study four summaries that are given after it, choose the most appropriate one, explain the reasons for your choice in writing.
c) Do Task 4 p.84. Read the task carefully and write a summary according to all rules that you will learn.
Your summary has to include at least 200 - 230 words
(deadline 13 April for Monday group; 17 April for Friday group)
So, I expect two written works from you.
Домашнее задание для магистрантов на 20.04.( понедельник и 24.04. (пятница)
1 While working at your research paper, you are still making some mistakes at the article use (a, the, zero).
a) Read the information about the article usage at pp. 109- 112 from the textbook “Mastering English “. Pay special attention to the use of Of-phrases and other forms of postmodification at p. 112
b) Do exercises №№ 1,2,3 and 5 pp.115-117 orally. You can discuss the answers with your group mates and with Grammar Reference books . Don’t send me those answers. I’ll check them when we meet.
c) Do Ex. 4,6 pp.116-118 in writing and send me the whole exercises.
2 You will have to write the second chapter of your research paper:” Materials and Methods”, or “Methods and Experimental Procedure “, or “Methods and Experimental Setup” . The name of your chapter depends on what kind of research work you are doing. You can find some useful information of how to write it at pp.102, 106, and in the Appendix One of the textbook ”Mastering English”in the model of a Research Paper at pp 145-147. The size of this chapter is one page of A-4
The deadline is 20.04.(Monday group) and 24.04 (Friday group)


Вернуться к началу
 Профиль  
 
СообщениеДобавлено: Вт апр 14, 2020 1:39 pm 
Не в сети
Весьма плодовитый автор

Зарегистрирован: Чт авг 27, 2009 11:17 am
Сообщения: 1382
Откуда: Дербенева Анна Ярославна
Ст. преподаватель Анисимова Наталья Константиновна (e-mail anisimov@academ.org)

Уважаемые магистранты!
Спасибо за присланные работы. Посылаю вам следующее домашнее задание.

Домашнее задание для студентов магистрантов первого курса
на 20.04 - 24.04
Во-первых, повторяю прошлое задание для тех, кто еще не сделал:
As the first item of your state exam will be to write the summary of the text in general science, you have to get ready for this.
a) Read, analyze and memorize the information : the steps of writing a summary. (from the textbook “Mastering English) pp.75-81;
b) Read the text “Reducing Air Pollution in Urban Areas:” p.82. Study four summaries that are given after it, choose the most appropriate one, explain the reasons for your choice in writing.
c) Do Task 4 p.84. Read the text «As Earth Warms, the Hottest Issue Is Energy” carefully and write a summary according to all rules that you will learn.
our summary has to include at least 200 - 250 words
( deadline 17 April)
Новое задание
Домашнее задание для магистрантов на 20.04 - 24.04. (пятница)
1 While working at your research paper, you are still making some mistakes at the article use (a, the, zero).
a) Read the information about the article usage at pp. 109- 112 from the textbook “Mastering English “. Pay special attention to the use of Of-phrases and other forms of postmodification at p. 112
b) Do exercises №№ 1,2,3 and 5 pp.115-117 orally. You can discuss the answers with your group mates and with Grammar Reference books . Don’t send me those answers. I’ll check them when we meet.
c) Do Ex. 4,6 pp.116-118 in writing and send me the whole exercises.
2 You will have to write the second chapter of your research paper:” Materials and Methods”, or “Methods and Experimental Procedure “, or “Methods and Experimental Setup” . The name of your chapter depends on what kind of research work you are doing. You can find some useful information of how to write it at pp.102, 106, and in the Appendix One of the textbook ”Mastering English”in the model of a Research Paper at pp 145-147. The size of this chapter is one page of A-4
(deadline is 24.04)


Вернуться к началу
 Профиль  
 
СообщениеДобавлено: Вт апр 21, 2020 8:40 am 
Не в сети
Весьма плодовитый автор

Зарегистрирован: Чт авг 27, 2009 11:17 am
Сообщения: 1382
Откуда: Дербенева Анна Ярославна
Доцент Тюрина Наталья Силантьевна ( ntyurina@mail.ru)
Уважаемые магистранты!
Спасибо за активную работу на занятиях ( 13.04, 17.04,.). На этой недели ,кроме Муравлева Станислава, все прислали работы вовремя. Молодцы, но некоторые магистранты неправильно выбрали Summary из четырех возможных. Я надеюсь, что объяснила почему ни второе и ни четвертое, а третье – правильный вариант. Я выслала вам исправленные и прорецензированные работы. Прошу обратить внимание на анализ работ summaries,т.к. такой вид работы , но с текстами немного побольше и посложнее у вас будет на итоговом экзамене.
Еще раз настоятельная просьба высылать работы, подписанные прямо на листках, а не только в адресе и писать в Word
И так, оценки и баллы за неделю: занятие 10.04. (summaries)
Ветошкина 6, 5/4 ; Глинский 3, 4/4 +1; Зезюлин 4, 5/4; Рыбальченко 5 4/5;Сагалакова 4 3/3; Толкачев4 5/4; Тадевосян 5 5/4; Бикчурина 3, 5/4; Булыженков 5 5/4;Двинянин 5 5/4;Коновалов6 5/4; Курбатова 5 5/4 +2;Пономарев Андрей 4 5/3; Шишкин 4 4/4;Зубакин 3 3/2; Богданов 4 5/4 .
Занятие 17.04( Summaries)
Дутов 0 5/5;Журавлева 5+ 5+/5+ ; Залялов 5 5+/5 ;Колосовский o 3/5; Лачинов 0 5|5 +1; Назаров 0 5/4 ;Пономарев Сергей 5 4/4;Вагапов5+ 5/4; Верховод 5+ 4/5; Кононова 5 5/4; Спирева 5 5/4+ 2;Суродин 0 4/4; Лагунов 0 4/4;Поздняков 4 4/4; Синицын 5 5/3; Беспалова 4 5/5; Попов 5 5/5; Силютина Вика 4 5/5; Кошман 5 4/5; Свинцова5 4/3; Фисенко 4 4/4+1; Муравлев 0,
Домашнее задание для магистрантов на 20.04.( понедельник и 24.04. (пятница)
1 While working at your research paper, you are still making some mistakes at the article use (a, the, zero).
a) Read the information about the article usage at pp. 109- 112 from the textbook “Mastering English “. Pay special attention to the use of Of-phrases and other forms of postmodification at p. 112
b) Do exercises №№ 1,2,3 and 5 pp.115-117 orally. You can discuss the answers with your group mates and with Grammar Reference books . Don’t send me those answers. I’ll check them when we meet.
c) Do Ex. 4,6 pp.116-118 in writing and send me the whole exercises.
2 You will have to write the second chapter of your research paper:” Materials and Methods”, or “Methods and Experimental Procedure “, or “Methods and Experimental Setup” . The name of your chapter depends on what kind of research work you are doing. You can find some useful information of how to write it at pp.102, 106, and in the Appendix One of the textbook ”Mastering English”in the model of a Research Paper at pp 145-147. The size of this chapter is one page of A-4
The deadline is 20.04.(Monday group) and 24.04 (Friday group)
2. Домашнее задание для магистрантов на 27.04; 04.05 и 08.05) 1 мая занятия не будет,т.к.праздник. Задание большое и дается на две недели.
You will have to write the third chapter of your research paper : Results and Discussion which is considered to be the most important part of any research paper
You can find some useful information of how to write this chapter:
A. Do some exercises and analyze the information of some parts of this chapter which are sent to you on a scan. ( See the scan).Pay attention to the purpose of the Result part of this chapter and the purpose of the Discussion part of it ;
B. Read and analyze the information at pp. 102-103, 107 and 147-149 in the text book “Mastering English”
The size of this chapter “Results and Discussion” is TWO PAGES of A-4
The deadline is 04.05 (Monday group) and 08.05 (Friday group)
( It’ll be better for me if you send your works not at once and all together because you understand there will be MUCH work for me. You may write and send the work earlier.)

While doing those exercises, you will see some examples of writing the chapter “Results and Discussion.”
A. Complete the paragraphs from the results section of a paper using the words and phrases in the box.
as can be seen in considerably contrast to noticeably thicker resulted in a longer
while

During the rapid heating, the Ni near the Ni/SiC interface reacted with the SiC,
which resulted in carbon atoms moving into the Ni. The carbon atoms then
separated onto the surface of the Ni during the cooling procedure, forming
graphene layers (1 )_____________ Fig. lb. In (2 )______________ the graphene
generated using single-crystalline SiC, the graphene synthesised by this process
is (3 )_____________ easier to remove from the SiC surface.
A slower heating rate (4 )______________process. As shown in Fig. 4, more
carbon atoms were released into the Ni in a long process. Higher carbon
concentration in the Ni produced a (5)_____________ carbon nanofilm on
the Ni surface, (6 )______________a lower carbon concentration reduced the
thickness of the carbon nanofilm and formed graphene.
The Discussion section of a paper often describes limitations of the current results and what experiments could be done in the future.
B. Read this chapter “Results and Discussion”. Look at the underlined phrases. They express limitations of the research and suggest future
research
The results presented here indicate that F4-TCNQ has potential as a doping
agent for graphene-based electronics, but further studies are needed. The
findings suggest that an increase in the temperature above 75 °C causes
molecular desorption from the graphene surface. However, the process was
carried out in a vacuum, which could be causing the desorption. The results of
the present study might have been different if the process had been carried out
at atmospheric pressure and it would be beneficial to investigate this further.
Another limitation of the study is the inconsistent thickness of the graphene
samples. Future research should also be encouraged to examine alternative
methods of applying the F4-TCNQ layer. This has the potential to increase the
commercial use of this doping method.
Keeping in mind the above information, reading attentively the further info. from ex. C and D , analyzing the information from the textbook “Mastering English” pp. 102-103; 106-107 and 147-149, start writing your chapter “Results and Discussion”



C. The paragraph below describes the limitations and suggestions for future direction of a study looking at the production of graphene layers. Complete the paragraph using the words and phrases in the box.
clear given hoped indicates permit raises scope serve as
The study (1 )_____________ that it is possible to produce large-area grapheme films using a solid-phase-based method. It is (2 ) that this
research can (3)_____________ a basis for further studies into graphene
synthesis. One limitation of the present research is that the (4)_____________ of the study did not (5 )______________us to investigate the differences between using 6H-SiC and 3C-SiC/Si substrates. (6 )______________this limitation, we do not know if this method is selective for the type of SiC substrate. In addition, the current study did not investigate a range of heating rates. It is possible that lower temperatures could be used if the process were lengthened. This is a (7)_____________ limitation of the study and (8) __ ___________further research
questions related to the possibility of optimising processing conditions to better control graphene production.


D. Look at the concluding paragraph of the chapter “Results and Discussion. Which sentences (1 - 6 ) analyze:
a the problem
b how other researchers approached the problem and what they found
c the key findings of the current research

(1) Freshly grown graphene displays an excess negative charge. (2) As presented
in several other studies, approaches used to remove this charge have all
displayed practical disadvantages (Riedl et al., 2009; Lohmann, von Klitzing
and Srnet, 2009). (3) However, in a previous paper, it was shown that surface-
transfer doping was a simple and reliable way to dope graphene (Chen et al.,
2009). (4) Recent work has suggested theoretically that F4-TCNQ could have
a doping effect on graphene (Pinto et al., 2009). (5) The present study has
demonstrated the effect experimentally and shown that the excess negative
charge in monolayer graphene can be fully compensated by functionalising
its surface with F4-TCNQ. (6) In addition, we have demonstrated that the
molecular layer is stable when exposed to air, preserved up to 75 °C and is
totally reversible at higher temperatures.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
СообщениеДобавлено: Ср апр 22, 2020 2:58 pm 
Не в сети
Весьма плодовитый автор

Зарегистрирован: Чт авг 27, 2009 11:17 am
Сообщения: 1382
Откуда: Дербенева Анна Ярославна
Ст. преподаватель Анисимова Наталья Константиновна (e-mail anisimov@academ.org)

Уважаемые магистранты!
Спасибо за присланные работы. Посылаю вам следующее домашнее задание
Во-первых, повторяю прошлое задание:
Домашнее задание для магистрантов на 20.04.( понедельник) - 24.04. (пятница)
1 While working at your research paper, you are still making some mistakes at the article use (a, the, zero).
a) Read the information about the article usage at pp. 109- 112 from the textbook “Mastering English “. Pay special attention to the use of Of-phrases and other forms of postmodification at p. 112
b) Do exercises №№ 1,2,3 and 5 pp.115-117 orally. You can discuss the answers with your group mates and with Grammar Reference books . Don’t send me those answers. I’ll check them when we meet.
c) Do Ex. 4,6 pp.116-118 in writing and send me the whole exercises.
2 You will have to write the second chapter of your research paper:” Materials and Methods”, or “Methods and Experimental Procedure “, or “Methods and Experimental Setup” . The name of your chapter depends on what kind of research work you are doing. You can find some useful information of how to write it at pp.102, 106, and in the Appendix One of the textbook ”Mastering English”in the model of a Research Paper at pp 145-147. The size of this chapter is one page of A-4
The deadline is 24.04 (Friday)
Новое домашнее задание для магистрантов на период (27.04 - 08.05)
1 мая занятий не будет, т.к. праздник. Задание большое и дается на две недели.
You will have to write the third chapter of your research paper : Results and Discussion which is considered to be the most important part of any research paper
Below you can find the exercises which might be helpful to write your chapter.
Do these exercises and analyze this information.
While doing the exercises, you will see some examples of writing the chapter “Results and Discussion.” (Don’t send me these exercises).



A. Complete the paragraphs from the results section of a paper using the words and phrases in the box.
as can be seen in considerably contrast to noticeably thicker resulted in a longer
while

During the rapid heating, the Ni near the Ni/SiC interface reacted with the SiC,
which resulted in carbon atoms moving into the Ni. The carbon atoms then
separated onto the surface of the Ni during the cooling procedure, forming
graphene layers (1 )_____________ Fig. lb. In (2 )______________ the graphene
generated using single-crystalline SiC, the graphene synthesised by this process
is (3 )_____________ easier to remove from the SiC surface.
A slower heating rate (4 )______________process. As shown in Fig. 4, more
carbon atoms were released into the Ni in a long process. Higher carbon
concentration in the Ni produced a (5)_____________ carbon nanofilm on
the Ni surface, (6 )______________a lower carbon concentration reduced the
thickness of the carbon nanofilm and formed graphene.

The Discussion section of a paper often describes limitations of the current results and what experiments could be done in the future.

B. Read this chapter “Results and Discussion”. Look at the underlined phrases. They express limitations of the research and suggest future research

The results presented here indicate that F4-TCNQ has potential as a doping
agent for graphene-based electronics, but further studies are needed. The
findings suggest that an increase in the temperature above 75 °C causes
molecular desorption from the graphene surface. However, the process was
carried out in a vacuum, which could be causing the desorption. The results of
the present study might have been different if the process had been carried out
at atmospheric pressure and it would be beneficial to investigate this further.
Another limitation of the study is the inconsistent thickness of the graphene
samples. Future research should also be encouraged to examine alternative
methods of applying the F4-TCNQ layer. This has the potential to increase the
commercial use of this doping method.
Keeping in mind the above information, reading attentively the further info. from ex. C and D , analyzing the information from the textbook “Mastering English” pp. 102-103; 106-107 and 147-149, start writing your chapter “Results and Discussion”



C. The paragraph below describes the limitations and suggestions for future direction of a study looking at the production of graphene layers. Complete the paragraph using the words and phrases in the box.
clear given hoped indicates permit raises scope serve as
The study (1 )_____________ that it is possible to produce large-area grapheme films using a solid-phase-based method. It is (2 ) that this
research can (3)_____________ a basis for further studies into graphene
synthesis. One limitation of the present research is that the (4)_____________ of the study did not (5 )______________us to investigate the differences between using 6H-SiC and 3C-SiC/Si substrates. (6 )______________this limitation, we do not know if this method is selective for the type of SiC substrate. In addition, the current study did not investigate a range of heating rates. It is possible that lower temperatures could be used if the process were lengthened. This is a (7)_____________ limitation of the study and (8) __ ___________further research
questions related to the possibility of optimising processing conditions to better control graphene production.

D. Look at the concluding paragraph of the chapter “Results and Discussion. Which sentences (1 - 6 ) analyze:
a the problem?
b how other researchers approached the problem and what they found?
c the key findings of the current research?

(1) Freshly grown graphene displays an excess negative charge. (2) As presented
in several other studies, approaches used to remove this charge have all
displayed practical disadvantages (Riedl et al., 2009; Lohmann, von Klitzing
and Srnet, 2009). (3) However, in a previous paper, it was shown that surface-
transfer doping was a simple and reliable way to dope graphene (Chen et al.,
2009). (4) Recent work has suggested theoretically that F4-TCNQ could have
a doping effect on graphene (Pinto et al., 2009). (5) The present study has
demonstrated the effect experimentally and shown that the excess negative
charge in monolayer graphene can be fully compensated by functionalising
its surface with F4-TCNQ. (6) In addition, we have demonstrated that the
molecular layer is stable when exposed to air, preserved up to 75 °C and is
totally reversible at higher temperatures.

You can find some useful information of how to write your chapter in the text book “Mastering English” at pp. 102-103, 107 and 147-149.
The deadline is 08.05 (Friday)
( You may write and send the work earlier.)


Вернуться к началу
 Профиль  
 
СообщениеДобавлено: Чт апр 30, 2020 12:16 pm 
Не в сети
Весьма плодовитый автор

Зарегистрирован: Чт авг 27, 2009 11:17 am
Сообщения: 1382
Откуда: Дербенева Анна Ярославна
Доцент Тюрина Наталья Силантьевна ( ntyurina@mail.ru)
Уважаемые магистранты!
Спасибо за активную работу на занятиях ( 20.04, 24.04.). Задание было большое и дано на две недели. К сожалению магистранты Зезюлин ,Зубакин и Богданов не прислали ни работу по артиклям, ни вторую главу к вашему проекту -статьи. Фисенко Валерия прислала главу, написанную не по правилам написания научных статей. Эти магистранты не получают баллы, необходимые для успешной сдачи экзамена. К сожалению, не все прочитали внимательно грамматические правила употребления артиклей, и не правильно сделала упражнения. Прошу поработать над артиклями еще раз и учесть все исправления на артикли в вашем проекте – статьи. Кстати, у Зубакина, Богданова и Назарова нет до сих пор главы Введение. Настоятельно прошу написать эти главы и в ближайшее время выслать мне. Еще раз напоминаю, что до экзамена вы должны предоставить весь проект- статью за подписью вашего научного руководителя, а на экзамене вы будете делать презентацию и защиту проекта. Все, у кого есть замечания и исправления в главах Введение и второй главе «Methods and Materials» , надо все исправить и окончательный вариант должен быть готов вместе с последними главами, аннотацией, ссылками и содержанием к 18.05. и 22.05. и выслан мне.
Еще раз настоятельная просьба высылать работы, подписанные прямо на листках, а не только в адресе и писать в Word
1. Домашнее задание для магистрантов на 04.05 и 08.05) Задание большое и давалось на две недели.
You will have to write the third chapter of your research paper : Results and Discussion which is considered to be the most important part of any research paper
You can find some useful information of how to write this chapter:
A. Do some exercises and analyze the information of some parts of this chapter which are sent to you on a scan. ( See the scan).Pay attention to the purpose of the Result part of this chapter and the purpose of the Discussion part of it . You don’t have to send me those exercises.
B. Read and analyze the information at pp. 102-103, 107 and 147-149 in the text book “Mastering English”
The size of this chapter “Results and Discussion” is TWO PAGES of A-4
The deadline is 04.05 (Monday group) and 08.05 (Friday group)
2. Домашнее задание на 11.05( Monday) и 15.05. (Friday).
You will have to write two parts: Chapter 4 - Conclusion and Abstract of your Paper – Project.
See the information of how to write those parts at pp.97-99,101- 102 , 143,149 in the text book “Mastering English”.
The deadline is 11.05. and 15.05.
NB! Перед экзаменом мы должны перейти на платформы Google Meet или Zoom. Подумайте, что будет удобнее, обсудите друг с другом, назначьте в каждой группе ответственного и сообщите, пожалуйста, мне.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
СообщениеДобавлено: Ср май 06, 2020 9:55 am 
Не в сети
Весьма плодовитый автор

Зарегистрирован: Чт авг 27, 2009 11:17 am
Сообщения: 1382
Откуда: Дербенева Анна Ярославна
Ст. преподаватель Анисимова Наталья Константиновна (e-mail anisimov@academ.org)

Уважаемые магистранты!
Спасибо за присланные работы. Продолжайте присылать последнее задание (по проекту ).
До экзамена вы должны предоставить весь проект- статью за подписью вашего научного руководителя (можно скан), а на экзамене вы будете делать презентацию и защиту проекта.
Высылаю следующее домашнее задание.

Домашнее задание. Выполнить до 15.05. (Friday).
You will have to write two parts: Chapter 4 - Conclusion and Abstract of your Paper – Project.
See the information of how to write those parts at pp.97-99,101- 102 , 143,149 in the text book “Mastering English”.
Deadline 15.05.
NB! Экзамен будет проводиться с использованием Google Meet. Подготовьте ваши
компьютеры для этой платформы (заведите Google account у кого нет). Прошу также
сообщить мне номера ваших мобильных (для резервной связи).


Вернуться к началу
 Профиль  
 
СообщениеДобавлено: Ср май 13, 2020 9:30 am 
Не в сети
Весьма плодовитый автор

Зарегистрирован: Чт авг 27, 2009 11:17 am
Сообщения: 1382
Откуда: Дербенева Анна Ярославна
Доцент Тюрина Наталья Силантьевна ( ntyurina@mail.ru)
Уважаемые магистранты!
Спасибо за активную работу на занятиях. К сожалению, магистранты Рыбальченко, Зубакин, Богданов,Назаров, Дутов не прислали некоторые главы. Фисенко Валерия прислала 3 главу на полстраницы . Эти магистранты не получают баллы, необходимые для успешной сдачи экзамена. Настоятельно прошу написать все главы и в ближайшее время выслать мне. Еще раз напоминаю, что до экзамена вы должны предоставить весь проект- статью, а на экзамене вы будете делать презентацию и защиту проекта. Итак, ваш план работы до конца мая.
1.Все, у кого есть замечания и исправления в главах, надо все исправить и окончательный вариант должен быть готов вместе с последними главами, аннотацией, ссылками, содержанием ( см. Mastering English стр.143-150) и первой оформленной страницей с четким названием вашей темы ( Смотри SCAN) к 18.05. и 22.05. и выслан мне.
В связи с карантином подписывать работы у научных руководителей не надо, т.к. секретари кафедр, куда вы распределены, через деканат выслали мне список тем, фамилии магистрантов и научных руководителей. Надеюсь, вы писали проект- статью по своей, а не чужой теме.
2 Все, кто хочет повысить свои баллы, могут прислать мне работы над ошибками по следующим работам: Эссе, Видео лекция и финальное Summary. Пол балла будут добавлены.
3 В связи с переходом на on line обучение вторую норму домашнего чтения сдавать не надо, но эти баллы (25) перераспределены : добавлены к статье- проекту ( было 15 , сейчас 35) и добавлено задание (5 ) – выбор лучшего Summary , что вы и делали.
Первую норму домашнего чтения разрешается сдать только тем студентам, которые у меня отмечены в журнале (либо справки о болезни, либо я не успела их принять, либо предупреждали меня о конференции) Это надо будет сделать следующим образом: вы присылаете мне название статьи, список слов (20) , summary (2500 знаков) , и перевод на русский язык ( 1000знаков). Чтение и перевода нет, т.е. 10 баллов не будут выставлены.
4 К 25. 05. будут подсчитаны все баллы и могут быть экзамены «автоматы».
5 Экзамен будет проходить 08.06. и 09.06. На экзамене вы пишите А) Summary по статьям, которые я высылаю; В) делаете презентацию проекта на 5 минут


Вложения:
Title page-образец титульного листа (1).doc [22 КБ]
Скачиваний: 348
Вернуться к началу
 Профиль  
 
СообщениеДобавлено: Чт май 14, 2020 4:21 pm 
Не в сети
Весьма плодовитый автор

Зарегистрирован: Чт авг 27, 2009 11:17 am
Сообщения: 1382
Откуда: Дербенева Анна Ярославна
Ст.преподаватель Анисимова Наталья Константиновна
Уважаемые магистранты!
Спасибо за активную работу на занятиях. Еще раз напоминаю, что до экзамена вы должны предоставить весь проект-статью, а на экзамене вы будете делать презентацию и защиту проекта. Сейчас продолжайте присылать оставшиеся разделы проекта.
Окончательный вариант должен содержать все разделы, включая аннотацию, ссылки на литературу, оглавление ( см. Mastering English стр.143-150) и титульный лист с названием вашей темы ( если кому-нибудь нужен образец титульного листа - напишите). До 22.05. я должна получить все материалы.
В связи с карантином подписывать работы у научных руководителей не надо, т.к. секретари кафедр, куда вы распределены, через деканат выслали мне список тем, фамилии магистрантов и научных руководителей. Надеюсь, вы писали проект- статью по своей, а не чужой теме.
К 25. 05. будут подсчитаны все баллы. Некоторые студенты получат «автоматы».
Экзамен будет проходить 08.06. и 09.06. На экзамене вы пишите а) Summary по статье, которую я пошлю; б) делаете презентацию проекта на 5 минут.

Если есть вопросы ко мне, напишите (с указанием телефона).


Вернуться к началу
 Профиль  
 
СообщениеДобавлено: Пн май 18, 2020 5:27 pm 
Не в сети
Весьма плодовитый автор

Зарегистрирован: Чт авг 27, 2009 11:17 am
Сообщения: 1382
Откуда: Дербенева Анна Ярославна
Балло-рейтинговая система оценки
Текущая аттестация студентов 1 курса магистратуры ФФ, гр. _______
Английский язык. II семестр



Форма учебной работы Виды учебной деятельности Количество баллов
I.Речевая практика
РАБОТА С ЛЕКСИКОЙ Письм.раб.Module 3, текст 1 ,quiz №1
Письменный пересказ текста “The Search for Artificial Intelligence “
Teкст 2 – беседа по тексту,
квиз на слова.
лексические упражнения,диалог »SteveJobs”пересказ, письмен. раб.. «Your future career”

5+5+5




5+5+5+5
II.Грамматика English Tenses,Articles, Passive Voice Домашние задания(упр. по грамматике)Перевод предлож. с рус . Entry test. Выбор summary 5+5+5
Контрольная работа
на артикли 10 (5|5)
III. Перевод с английского на русский (домашнее задание) при сдаче индивидуального чтения Чтение и перевод 1 тысячи знаков (всего 40 тысяч в этом семестре) 0,25 баллов за 1 тысячу
10( 5\5 )
Устный опрос слов
Перевод с английского на русский и с русского на английский (800п.з.) 5
5
IV. Реферирование
(письменно)
Устная презентация Написание эссе на заданную тему 10 (5|5)
При сдаче индивидуального чтения (2,5 тысячи знаков - 2 раза в течение семестра ) 5

Контрольное реферирование
(письменное) 10( 5\5)
V. Написание статьи по научной работе в магистратуре
Презентация статьи Introduction
Chapter 2
Chapter 3
Abstract and Conclusion 5
10 (5\5)
10 (5\5)
10 ( 5\5)


VI. Аудирование аутентичной лекции по физике американского ученого с последующей презентацией
10 (5|5)
Необходимое количество баллов за 2 семестр для допуска к экзамену.
30 оценок за второй семестр по пятибалльной системе 90 (если все оценки “3»)
Минимальное общее количество баллов за год В условиях дистанционного обучения подводим итог только за 2 семестр

Итого : 85- 105 «удовлетворительно»
106 - 133 «хорошо»
134 – 150 «отлично»

Государственный экзамен :

1 Письменное реферирование статьи по специальности (2500 п.з.) -10
2 Защита проекта по итогам работы за 1 год магистратуры - 10
ИТОГО за государственный экзамен: 20 ( «отлично»)

Критерии выставления итоговой оценки за 2 семестра с учетом экзамена
97 - 120 - «удовлетворительно»
121 - 140– «хорошо»
141- 170 - «отлично»


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 16 ]  На страницу 1, 2  След.

Часовой пояс: UTC + 7 часов


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
Создано на основе phpBB® Forum Software © phpBB Group
Русская поддержка phpBB